Jako podstawę do realizacji testów, przyjęliśmy normy na bazie których prowadziliśmy przygotowania do testów zrywania. Są to następujące normy:
Warunki klimatyczne jakim były poddawane próbki trwały od 7 do 10 dni a szok temperaturowy wahał się od minus 40°C do plus 80°C i wilgotności 80%.
Testy były prowadzone na szybach bocznych samochodów jak i na szkle przeznaczonym na cele ogólne. Materiały sklejane z szybą to:
Wymiar podstawowy taśmy klejącej 15 mm x 60 mm
Testy zrywające przeprowadzano przed starzeniem i po starzeniu, wyniki wahały się od 1100 N do ponad 4000N. W niektórych przypadkach przy zastosowaniu primera zerwanie nie nastąpiło a nasze urządzenie zrywające osiągnęło max. możliwość obciążenia 5300 N.
Przeprowadziliśmy zewnętrzne testy po cyklach klimatycznych, na dużej szybie bocznej gdzie klejony długi detal jest częścią konstrukcji, utrzymującej szybę bez prowadzących ramek. Maszyna zrywająca osiągnęła max. obciążenie 8000 N, i zerwanie nie nastąpiło.
Przed zerwaniami poddawaliśmy zmęczeniu próbki na szarpaku, jak również montowaliśmy szyby w drzwiach samochodu, i tak :